Ευφυής Εκπαίδευση

Ευφυείς Τεχνολογίες για την Εκπαίδευση

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
  • Διαδραστικοί Πίνακες
  • Ιστορίες Εκπαίδευσης
  • SMART Notebook
  • Διαδραστικά θρανία
  • Εκπαιδευτικό Υλικό

Το 1ο Δημοτικό Δράμας με διαδραστικούς πίνακες SMART Board

Διαδραστικοί πίνακες SMART Board από την Ευφυή Εκπαίδευση στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
Το 1ο Δημοτικό Δράμας ανήκει στην ξεχωριστή, αλλά διαρκώς αυξανόμενη σε μέλη, οικογένεια των σχολείων που διαθέτουν διαδραστικούς πίνακες.


Το 1ο Δημοτικό Δράμας εξοπλίστηκε, φέτος, με δύο διαδραστικούς πίνακες SMART Board και ο διευθυντής, κος Στράτος Κυριαζίδης, δέχθηκε ευγενικά να μας περιγράψει τις πρώτες εντυπώσεις από τη χρήση τους. Το σχολείο που διευθύνει ο κος Κυριαζίδης είναι 12-θέσιο με ολοήμερο και τμήμα ένταξης. Διαθέτει τουλάχιστον έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή σε κάθε αίθουσα, και τέσσερις προβολείς. Όλοι οι υπολογιστές συνδέονται μεταξύ τους μέσω τοπικού δικτύου και, έτσι, μοιράζονται κοινόχρηστους πόρους (εκτυπωτές, σύνδεση στο δίκτυο, κλπ.).

Διαδραστικοί πίνακες SMART Board από την Ευφυή Εκπαίδευση στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
"Η υιοθέτηση των διαδραστικών πινάκων ήταν αυτονόητη" για τον διευθυντή του σχολείου, κο Στράτο Κυριαζίδη.

Ε.Ε.: Πως μάθατε για τους διαδραστικούς πίνακες;

Σ.Κ.: Ενημερώθηκα για τη χρηστικότητά τους μέσω των ηλεκτρονικών λιστών ενημέρωσης για το πρόγραμμα OLPC (μαθητικός υπολογιστής των 100$) στο οποίο συμμετέχω. Στη συνέχεια, μια έρευνα στο διαδίκτυο προσέφερε τις επιθυμητές πληροφορίες.

Ε.Ε.: Πως πήρατε την απόφαση να τους αποκτήσετε;

Σ.Κ.: Λόγω της μακρόχρονης ενασχόλησής μου με τους υπολογιστές και την τεχνολογία γενικότερα, καθώς και την εφαρμογή τους στην εκπαίδευση, ήταν αυτονόητη η υιοθέτησή τους –πειραματικά σε πρώτη φάση.

Διαδραστικοί πίνακες SMART Board από την Ευφυή Εκπαίδευση στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
Αν και το κόστος του συστήματος πίνακας-προβολέας-υπολογιστής μπορεί να είναι σχετικά υψηλό για τον πλήρη εξοπλισμό ενός 12-θέσιου σχολείου, ο κος Κυριαζίδης κάλυψε τη χρηματοδότηση για τους διαδραστικούς πίνακες SMART Board "από τα κονδύλια της Σχολικής Επιτροπής για λειτουργικές δαπάνες".

Ε.Ε.: Πως χρηματοδοτήθηκε η αγορά των διαδραστικών πινάκων;

Σ.Κ.: Από τα κονδύλια της Σχολικής Επιτροπής για λειτουργικές δαπάνες.

Ε.Ε.: Πιστεύετε ότι μπορεί κάθε δημόσιο δημοτικό σχολείο να αποκτήσει διαδραστικούς πίνακες, χωρίς βοήθεια από εξωτερικούς παράγοντες;

Σ.Κ.: Η αλήθεια είναι πως το κόστος είναι ακόμη αρκετά υψηλό για γενικευμένη χρήση. Υπολογίζοντας πως ένας διαδραστικός πίνακας, ένας βιντεοπροβολέας και ένας επιτραπέζιος υπολογιστής μπορεί να κοστίσουν (ανάλογα με το μέγεθος και τις δυνατότητές τους) και τα τρία μαζί περίπου από 2.200 ως 3.000 €, ένα 12/θέσιο σχολείο χρειάζεται το σύνολο των ετήσιων εσόδων του από επιχορηγήσεις για να καλύψει το κόστος της καθολικής εφαρμογής της χρήσης τους.

Ε.Ε.: Έχετε τοποθετήσει τους πίνακες σε αίθουσες διδασκαλίας ή σε κοινόχρηστο χώρο;

Σ.Κ.: Ο ένας τοποθετήθηκε στο Τμήμα Ένταξης και ο δεύτερος σε τάξη. Δυστυχώς δεν υπάρχει κοινόχρηστος χώρος.

Διαδραστικοί πίνακες SMART Board από την Ευφυή Εκπαίδευση στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
Ο κος Κυριαζίδης θεωρεί ότι είναι απλό να αξιοποιηθεί ο διαδραστικός πίνακας από τους εκπαιδευτικούς. "Αν γνωρίζει πως να χρησιμοποιεί υπολογιστή, μπορεί να χρησιμοποιήσει και τον διαδραστικό πίνακα."

Ε.Ε.: Ποιες είναι οι πρώτες σας εντυπώσεις από τη χρήση τους;

Σ.Κ.: Άριστες. Οι υπολογιστές του σχολείου διαθέτουν όλο το λογισμικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και η χρήση του διευκολύνθηκε κατά πολύ.

Ε.Ε.: Ποιο από τα χαρακτηριστικά του πίνακα θεωρείτε ως το πλέον αξιοσημείωτο;

Σ.Κ.: Τη δυνατότητα άμεσης χρήσης ακόμη και δίχως το συνοδευτικό λογισμικό (Notebook)

Ε.Ε.: Ο εκπαιδευτικός που έχει στη διάθεσή του ένα διαδραστικό πίνακα SMART Board χρειάζεται εκπαίδευση για να τον αξιοποιήσει σωστά;

Σ.Κ.: Αν γνωρίζει να χρησιμοποιεί υπολογιστή, μπορεί να χρησιμοποιήσει και τον διαδραστικό πίνακα. Αυτό που θα πρέπει να γίνει ευρέως γνωστό είναι πως, ως συσκευή, ο διαδραστικός πίνακας, είναι κάτι σαν ένα εξελιγμένο ποντίκι για τον υπολογιστή.

Διαδραστικοί πίνακες SMART Board από την Ευφυή Εκπαίδευση στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
Οι πρώτες εντυπώσεις είναι άριστες. "Η ενσωμάτωσή [των διαδραστικών πινάκων] είναι μονόδρομος."

Ε.Ε.: Προβλέπετε ότι στο μέλλον θα υπάρξουν προβλήματα στη χρήση των διαδραστικών πινάκων ή περιμένετε ότι η διαδικασία ενσωμάτωσής τους στη σχολική ζωή θα κυλήσει ομαλά;

Σ.Κ.: Η ενσωμάτωσή τους (εφόσον δεν εμφανιστεί κάποια άλλη προσφορότερη και φθηνότερη τεχνολογία) είναι μονόδρομος. Η διαδικασία χρήσης τους είναι απλούστατη και το κέρδος πολλαπλό.

Ε.Ε.: Τα παιδιά πως αντιμετώπισαν αυτό το νέο εργαλείο; Ποιες ήταν οι αντιδράσεις τους;

Σ.Κ.: Κάποιοι από τους μαθητές ήταν ήδη εξοικειωμένοι με αυτούς (από φροντιστήρια ξένων γλωσσών) αλλά και οι υπόλοιποι προσαρμόστηκαν αμέσως. Η τεχνολογία είναι καινούρια και ο παράγοντας έκπληξης και θαυμασμού λειτουργεί θετικότατα.

Ε.Ε.: Χρησιμοποιείτε εσείς ή και οι υπόλοιποι συνάδελφοί σας εκπαιδευτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή; Το κατασκευάζετε μόνοι σας; Το προμηθεύεστε από κάπου;

Σ.Κ.: Όπως προανέφερα, χρησιμοποιείται το υλικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Πέραν αυτού, εκπαιδευτικό λογισμικό που έχει αγοραστεί ή έχει συλλεχθεί από περιοδικά. Θα ήταν χρήσιμη, νομίζω, η ύπαρξη συνοδευτικού (ελληνικού ή εξελληνισμένου) πακέτου με εκπαιδευτικό υλικό μαζί με το πρόγραμμα Notebook.

 

Δείτε ...

Τα βίντεο της Ευφυούς Εκπαίδευσης στο YouTube

Μοιραστείτε ...

Σχολιάστε ...

"Η Δράση eTwinning δημιουργήθηκε για να δώσει στους μαθητές της Ευρώπης την ευκαιρία να μάθουν συνεργατικά, να μοιραστούν τις ιδέες τους και να δημιουργήσουν νέες φιλίες."

Β. Νιάρου
Πρέσβης Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης στο πρόγραμμα eTwinning


"Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα εμπλουτισμού του περιεχομένου των σχολικών εγχειριδίων μέσα από τη συμμετοχή σε ομάδες και να υιοθετηθούν ανοικτά πρότυπα στην ανάπτυξη και διακίνηση εκπαιδευτικού υλικού."

Από την ομάδα www.mathisis.org


Βρείτε μας στο

"Η φιλοσοφία μας θέλει την εκπαίδευση ανοικτή και προσβάσιμη σε όλους , τα προϊόντα εκπαιδευτικής τεχνολογίας να φτάνουν στους μαθητές όλων των σχολείων και ακόμα όλοι οι μαθητές να λαμβάνουν ισότιμα υψηλή και ποιοτική εκπαίδευση."

Αβραάμ Τριανταφυλλίδης
2ο Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων Αττικής


"Το μάθημα που επιτυγχάνεται με το διαδραστικό πίνακα ενεργοποιεί όλη την τάξη, συγκεντρώνει την προσοχή και ενισχύει τη διάδραση με τον εκπαιδευτικό [... και] ενισχύεται η κοινωνική μάθηση, όπως προσδιορίζεται από τον εποικοδομισμό, όπου η [...] ενεργή συμμετοχή του [μαθητή] αποτελεί το κλειδί στη δόμηση της γνώσης."

Αβραάμ Τριανταφυλλίδης
2ο Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων Αττικής


"Ο μαθητής φτάνει στη γνώση μέσα από δραστηριότητες έρευνας και πειραματισμού με το δάσκαλο βοηθό στην ανακάλυψη της γνώσης και όχι πάροχο της γνώσης [...]. Αυτό επιτυγχάνεται κατά τον καλύτερο τρόπο με τον διαδραστικό πίνακα. "

Ευφροσύνη Γρουσουζάκου, καθηγήτρια πληροφορικής, Εκπαιδευτική Πύλη του Υπ.Ε.Π.Θ.


"Tα ενθουσιάστηκαν και πειραματίζονται ακόμη και στα διαλείμματα των μαθημάτων. Η συγκέντρωση της προσοχής τους στο μάθημα είναι απόλυτη "

Δημήτρης Ρούφος, διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Αρσακείου Ροδόπης


"Η Εκπαιδευτική Πύλη www.e-yliko.gr είναι ο επίσημος δικτυακός τόπος του υπουργείου Παιδείας που παρέχει στην εκπαιδευτική κοινότητα εκπαιδευτικό υλικό και λογισμικό. Οι προτάσεις διδασκαλίας έχουν την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου."

Ευφροσύνη Γρουσουζάκου,
Εκπαιδευτική Πύλη του Υπ.Ε.Π.Θ.


"Το «Σχολείο του Μέλλοντος» [...] θα προσπεράσει την τυπική και δασκαλο-κεντρική διδασκαλία, με στόχο τη μαθητο-κεντρική και βιωματική μάθηση, η οποία μεταμορφώνει τον παθητικό μαθητή σε συν-δημιουργό και συν-υπεύθυνο της δικής του γνώσης"

Βασίλης Οικονόμου, πληροφορικός και εκπαιδευτικός, Εκπαιδευτήρια Δούκα


"Το δικό μου όραμα περιλαμβάνει [...] μια τάξη 10-16 μαθητών, κατάλληλα εξοπλισμένη (υπολογιστές, διαδραστικούς πίνακες, ίντερνετ), ώστε να αποτελεί «μπαλκόνι με θέα τον κόσμο». [...] Αν μπορούσα κάθε τοίχος της αίθουσας θα ήταν ένας διαδραστικός πίνακας. "

Μανώλης Χειλαδάκης, δάσκαλος στο 2ο Δημοτικό Μουρεσίου Μαγνησίας


"Ο Smart Board ήταν πραγματικά εντυπωσιακός. Παρέχει δεκάδες ψηφιακές ευκολίες στον εκπαιδευτικό διευκολύνοντας κατά πολύ το έργο του. Αυτό που βρήκα ενδιαφέρον από παιδαγωγικής σκοπιάς ήταν οι δυνατότητες για συνεργατικές μορφές διδασκαλίας καθώς και ο συνδυασμός διαδραστικού πίνακα και tablet PC."

Γιάννης Σαλονικίδης, δάσκαλος στο 11ο Δημοτικό Ευόσμου, Πρόεδρος της Ένωσης «Μιχάλης Δερτούζος», Αντιπρόεδρος e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε


"Οι εντυπώσεις από τους διαδραστικούς πίνακες είναι εξαιρετικές. Συνεχώς ανακαλύπτουμε σ' αυτούς νέα εργαλεία που βοηθούν στη μάθηση"

Λευτέρης Μερεσεντζής, διευθυντής 8ου Δημοτικού Σχολείου Χίου


"Οι νέες τεχνολογίες και ο Η/Υ δεν καταργούν το δάσκαλο αλλά αντίθετα τον μετατρέπουν σε δημιουργό και εμψυχωτή των μαθητών"

Γιάννης Αξιώτης, διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Παγώνδας Σάμου


"Οι διαδραστικοί πίνακες αποτελούν έναν πολύ αποτελεσματικό τρόπο διάδρασης με ψηφιακό υλικό και πολυμέσα σε ένα περιβάλλον εκπαίδευσης με πολλά άτομα."

Βασιλική Νιάρου
2ο ΕΠΑΛ Νέας Σμύρνης


"Οι μαθητές προσαρμόστηκαν αμέσως στο μάθημα με διαδραστικούς πίνακες. Η τεχνολογία είναι καινούρια και ο παράγοντας έκπληξης και θαυμασμού λειτουργεί θετικότατα."

Στράτος Κυριαζίδης, διευθυντής 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας


"Μπορούν να ωφεληθούν ιδιαίτερα τα μαθήματα των θετικών επιστημών, που έχουν και πειραματικό σκέλος, όπως Φυσική, Βιολογία κλπ.

Βασίλης Βασιλάκης, πληροφορικός, Καλλιμασιά


"Το λογισμικό που διαθέτει ο πίνακας, προσφέρει μια ογκώδη συλλογή από ψηφιακά διδακτικά εργαλεία (π.χ. γεωμετρικά όργανα, χάρτες, [...] εικόνες, εργαλεία δημιουργίας διαδραστικών ασκήσεων κλειστού τύπου)."

Γιάννης Κασκαμανίδης, 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας